Simon Loos Wognum
Op het hoofdkantoor van Simon Loos in Wognum komen dagelijks meer dan tweehonderd mensen over de vloer. In de pauzes betekent dit dat de kantine vol kan staan met rond de 75 medewerkers en bezoekers. Dit vraagt om koffieautomaten die snel en naar behoren werken. HSB leverde hier machines op verschillende afdelingen om aan de grote vraag naar koffie te voldoen. We spraken met facilitair manager Mark Koppes.
Over Simon Loos
Sinds de oprichting in 1938 is Simon Loos uitgegroeid tot een veelzijdig aanbieder van logistieke diensten met meer dan zestig standplaatsen en vestigingen in Nederland. Simon Loos bouwde in 2000 een splinternieuw hoofdkantoor in Wognum, voegde Logistieke Consultancy aan haar diensten toe in 2007, richtte een modern warehouse op in Tiel in 2009, verbouwde het koelwarehouse in Geldermalsen in 2012 (en 2021) en bevindt zich inmiddels al jaren in de top 20 van logistiek dienstverleners. Met Simon Loos en Angelique Loos staat sinds 2009 de derde generatie Loos aan het roer.
Nieuwe machines
Vorig jaar is de verbouwing van het pand afgerond om plaats te bieden aan de nieuwe organisatie, een project waar Mark druk mee bezig is geweest. Om hem te ondersteunen heeft Angelique het regelen van de installatie van de koffiemachines op zich genomen. “Angelique en Willem kennen elkaar vanuit Tiel, daar heeft HSB ook machines geleverd in 2009. Die werken goed, sterker nog, er staan er nog steeds een aantal. Omdat de ervaring van Angelique positief was, werd besloten om weer met HSB in zee te gaan.”
Wensen
Veel mensen over de vloer betekent veel koppen koffie op een dag. Bij Simon Loos gaat er vier kilo per dag doorheen. Daar komen dan ook specifieke wensen bij kijken. “Er komen hier 24/7 mensen over de vloer. Dat betekent dat we ook constant koffie aan willen bieden, het liefst zonder dat iemand er naast hoeft te staan om te kijken of het goed gaat. Mensen die op doorreis zijn wil je niet belasten met onderhoud. Wij hebben daarom twee mensen die het onderhoud verzorgen, Jeroen en Joke, maar die zijn er ook niet altijd. Als er toch een probleem is met de machines, is het prettig dat we dit negen van de tien keer binnen een half uur zelf op kunnen lossen.”
Luxe beleving
Voorheen stonden er andere apparaten, maar deze pasten niet meer in het totaalplaatje. “De kantine moest echt een plek worden om samen te komen. Ook de uitstraling telt mee, we wilden een bepaalde luxe beleving en uitstraling. Daar hoort een machine met bonen bij die gemakkelijk te bedienen is. Uiteraard is de smaak van de koffie zelf ook belangrijk. De Perfecto bonen hebben een volle smaak.”
Goede keuze maken
“Omdat de verbouwing onze keuzes en aandacht onder druk heeft gezet, hebben we ons door Willem laten adviseren om een goede keuze te maken. De kastjes in onze kantine hadden we laten maken op het formaat van de machines die we hiervoor hadden. Aangezien deze van een andere leverancier waren limiteerde ons dat helaas wel, maar inmiddels is ook dat goed gekomen.”
Proactief meedenken
Sinds begin maart werkt alles naar behoren. “We hebben nu grotere voorraadbakken, zowel van de koffie als van melk en suiker. Men is positief over de koffie en komt speciaal naar de kantine om een kopje te halen. Van HSB waarderen we dat er proactief in oplossingen mee wordt gedacht.”
Wil je dat HSB met jou meedenkt over een Perfecto koffieoplossing voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op!