Meer dan 45 jaar ervaring
Vaste chauffeurs en routes
Snelle & persoonlijke service
HSB Haaften

Ben je al klant van HSB? Je kunt niet meer inloggen met je oude wachtwoord, wél met jouw eigen e-mailadres. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen. 

Koffie drinken bij... B&B Hairdesign Geldermalsen

Koffie drinken bij... B&B Hairdesign Geldermalsen

Bob van Doesburg werkt al 19 jaar bij B&B Hairdesign en is sinds 2023 eigenaar van deze succesvolle kapperszaak in Geldermalsen. Al lang werd er koffie van HSB gedronken, maar recentelijk gingen ze van vriesdroog over op bonenkoffie. Dit tot grote blijdschap van de klanten. We spraken Bob over zijn passie voor de salon, de overname en het belang van goede koffie bij een kapsalon.

Hoe ben je in het vak gerold?
“Grappig verhaal eigenlijk, ik ben via een advertentie in de krant begonnen aan de kappersopleiding. Ik werd namelijk niet gelukkig van bureauwerkzaamheden. Zo’n negentien jaar geleden ben ik begonnen bij B&B en nooit meer weggegaan. Het is een stukje passie dat ik niet meer zou willen missen.”

Je bent inmiddels eigenaar. Hoe is de overname verlopen?
“De vorige eigenaren, Annie en Will Bosch, hebben de zaak 38 jaar lang gehad en vanaf de grond opgebouwd. Het zijn mensen met een heel groot hart voor het kappersvak, ik heb ze echt gezien als tweede ouders. De eigenaren werden ouder en vroegen mij hoe ik de toekomst voor me zag. Ik heb daar goed over nagedacht en toen de zaak overgenomen. Ik ben blij dat er, ook tijdens corona, twee mensen achter me hebben gestaan die de boel overeind wilden houden. Inmiddels werken we met z’n tienen en ik ben super trots op mijn hechte en ambitieuze team. Er zijn dames bij die al meer dan 25 jaar hier werken. Ik bedank ze iedere dag voor hun inzet.”

Is er iets veranderd sinds de overname? Komen de oude eigenaren nog wel eens langs? 
“De oude eigenaren wonen hierboven, maar op het gebied van ondernemen laten ze me zeker vrij. Als er een keer een vraag is dan kan ik ze altijd vragen om advies en hulp en ze zijn er wel helemaal uit. Ook komen ze met enige regelmaat even gezellig hallo zeggen.” 

Waar staat jullie werkwijze om bekend?
“We staan er om bekend dat we veel persoonlijke aandacht geven. Service vind ik heel belangrijk. Al zou ik de laatste kapper op aarde zijn, iedereen moet zich hier thuis voelen. In de kappersbranche opereren we in het midden- tot hoog segment, maar er mag geen drempel zijn om binnen te komen.”

Hoe ziet de toekomst er uit? Zijn er nog dingen die je wil veranderen? 
“Eigenlijk hoop hier wel tot m’n gehele werkende leven hier te mogen blijven. De stap naar zelfstandig ondernemerschap is dan ook iets waar ik goed over nagedacht heb. Ik hoop vooral nog veel mooie kapsels te mogen maken. Ook wil ik steeds blijven kijken waar de talenten en wensen van mijn medewerkers liggen. Vandaag doe je het goed, maar hoe doe je het morgen nog beter?”

Samenwerking HSB

Jullie zijn op zoek gegaan naar een koffieconcept. Hoe is die zoektocht gestart?
“Annie en Will hadden een machine van HSB met vriesdroogkoffie. Dit was een sterke automaat- hij ging zo lang mee dat het serienummer niet eens meer bekend was. De koffiebehoefte en smaak van klanten is echter veranderd. Tien jaar geleden was het al bijzonder als je een cappuccino aanbood, maar daar kom je niet meer mee weg. Mensen zijn meer gewend en verwachten kwaliteit.

Twee van mijn klanten wilden heel graag verbetering zien op het gebied van koffie in de zaak. Dankzij die twee klanten werd ik platgebeld door koffiebedrijven. Zij hadden bedrijven aangeschreven om mij een extra duwtje in de richting van andere koffie te geven. Toen de vorige machine het had begeven na 150.000 kopjes, werd het ook tijd voor iets anders. Ik ben bij HSB in de showroom geweest om te kijken naar een nieuwe machine. Ik voelde me echt welkom en heb een goed advies gekregen. Uiteindelijk ben ik met een mooie machine en verse bonen de deur uit gegaan.”

Wat waren de eisen voor de koffie?
“Ik vond vooral dat het een goed drinkbare kop koffie moet zijn. Het idee is dat je er nog een tweede van lust. We hebben uiteindelijk de premium bonen gekozen. Deze bonen hebben een hele rijke koffiesmaak en zijn niet te bitter.”

Hoe belangrijk is koffie voor een kapper? 
“Nu je echt duidelijk verschil proeft, merk je dat het steeds belangrijker is. Mensen die eerst geen koffie namen, nemen het nu wel. Er gaan nu zeker honderd kopjes per dag doorheen. Een kappersbezoek is een moment van ontspanning en het kopje koffie draagt bij aan het momentje voor jezelf.”  

Hoe wordt er gereageerd op de koffie?
“Echt heel positief. De cappuccino wordt veel gevraagd, daarvoor hebben we ongezoet melkpoeder wat prima smaakt.” 

Wat zou je adviseren aan een bedrijf dat een koffieoplossing zoekt?
“Je kunt alleen het verschil ervaren door het lekker te gaan proberen. Dus of je nu accountant bent of eigenaar van een kapperszaak, ga het proeven! Uiteindelijk valt er in elke prijsklasse voldoende te kiezen.”

B&B Hairdesign
Kerkstraat 45
4191 AA Geldermalsen

www.benbhairdesign.nl