Meer dan 45 jaar ervaring
Vaste chauffeurs en routes
Snelle & persoonlijke service
HSB Haaften

Ben je al klant van HSB? Je kunt niet meer inloggen met je oude wachtwoord, wél met jouw eigen e-mailadres. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen.   

Momenteel is er een storing bij het ophalen van klantprijzen. Mocht het niet lukken om online te bestellen, dan nemen wij jouw bestelling graag telefonisch (0418-55 68 68) of per e-mail (info@hsb-haaften.nl) in behandeling.

Onze excuses voor het ongemak. We werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen!

In gesprek met Willem van den Heuvel, HSB

In gesprek met Willem van den Heuvel, HSB

Al meer dan twintig jaar is koffie een belangrijk onderdeel van HSB. Willem van den Heuvel, accountmanager Perfecto, is vanaf het begin betrokken bij het merk. Hoe maak je een goede keuze als je een koffieautomaat wil uitkiezen? In dit artikel vertellen we er meer over.

Hoe is HSB met Perfecto gekomen?
Willem: “HSB deed in de beginjaren vooral veel met ijs en disposables voor de horeca. Een cafetariahouder maakte toen nog vaak eigen snacks en was vroeg in de zaak aanwezig om voor te bereiden. Dat veranderde door de jaren heen. Er werd steeds meer kant en klaar aangeleverd door de groothandel. HSB heeft toen de kans gegrepen om in de ochtenden koffie te gaan leveren aan bedrijven. Op termijn werd het zo succesvol dat we genoeg volume hadden om de koffie zelf te laten maken.”

Hoe lang ben je zelf al betrokken bij Perfecto?

“Vanaf het begin, meer dan twintig jaar dus. Mijn vader zei toen ‘pak de auto van je moeder, ga maar koffie verkopen’. We zijn gaan kijken in ons eigen netwerk. Nout in Geldermalsen was een van onze eerste klanten.”


Wat vind je mooi aan Perfecto?
“De enthousiaste reactie van onze klanten. We horen vaak terug dat de koffie gewoon super is. We krijgen regelmatig aanvragen van mensen die ergens anders onze koffie hebben geproefd en daardoor zelf ook geïnteresseerd zijn. Onze bestaande klanten zijn dus echt ambassadeurs van Perfecto.”

Wat is je favoriete koffie van Perfecto?
“Royal of Suprême zijn twee favorieten.”

Hoe ga je het eerste gesprek aan?
“Meestal kom ik ergens binnen nadat ik iemand eerder heb ontmoet, of via een al bestaande klant. Ik probeer de potentiële klant vooraf in te schatten en luister natuurlijk naar de wensen, daarbij komen enkele vragen standaard naar voren. Bijvoorbeeld welke kwaliteit ze verwachten, of ze verse melk willen of poedermelk voor de cappuccino, of de snelheid belangrijk is… De hoeveelheid koffie die een bedrijf per dag doet is ook heel bepalend. Als je honderd kopjes per dag zet met een kleine machine dan is iemand binnen het bedrijf veel tijd kwijt met het vullen en legen van het apparaat.”

Wat vinden klanten belangrijk?

“Goede service en ontzorgen. Koffie kun je in principe overal kopen. Service is daarom echt onze kracht. We helpen klanten snel als ze vragen hebben. Bij storingen kun je contact met ons opnemen voor hulp. Lukt het niet om het via die weg op te lossen, dan komt een van onze drie eigen monteurs langs. Zij kennen de koffiemachines van binnen en van buiten en helpen je snel weer op weg.”

Zijn er dingen waar bedrijven geen rekening mee houden, wat ze wel moeten doen?
“De aansluitingen van water en elektriciteit worden wel eens vergeten, terwijl dat onmisbaar is.”

Welke koffieautomaat wordt het vaakst gekozen?
“De meest verkochte koffieautomaat is de Animo OptiBean 3 Touch. De OptiBean 3 Touch is in alle opzichten gebruiksvriendelijk. Hij is gemakkelijk te plaatsen, vraagt weinig onderhoud en de bediening is eenvoudig, zodat iedereen zijn eigen perfecto koffie kan maken. Het is een zeer betrouwbaar apparaat waar onze klanten heel blij mee zijn.”

Hoe zorg je voor goed onderhoud van je machine? Kun je hier zelf iets aan doen?
“Preventief onderhoud is heel belangrijk. Bij het leveren van een koffieautomaat verzorgen wij een goede uitleg, ook met handleidingen die je later kunt raadplegen. We adviseren dat één iemand binnen een bedrijf verantwoordelijk is voor het onderhoud van de machine. Die persoon zal namelijk dagelijks een aantal handelingen moeten uitvoeren. Dit voorkomt tussentijdse storingen. Mocht die persoon ergens anders gaan werken of ziek zijn, dan bieden we aan om iemand anders uitleg te geven over het onderhoud. Dit is een extra service naast het jaarlijkse bezoek van onze monteur om slijtagegevoelige onderdelen te vervangen.”

Heb je tips voor bedrijven om een passende machine + vorm van onderhoud te vinden?
“Laat je goed adviseren, en laat ons in een vroeg stadium meekijken met de aansluitingen.”

Interesse in Perfecto? Neem contact op met Willem
Meer lezen zoals dit artikel? Klik hier